Spaghetti cu sos de avocado și lămâie, fără gluten

2014-09-19 10.23.20 1 v1

Mi-au trebuit doi ani și șapte luni ca să urc o rețetă de paste. Wut?! Mi-au trebuit doi ani și șapte luni ca să urc o rețetă de paste? Voi scrie rândurile astea cu toată rușinea (și am destulă pentru o singură persoană), dar sper că voi reuși să mi-o spăl omenește și-o să vă cadorisesc cu cea mai bună variantă pe care am testat-o în ultima perioadă. Sănătoasă, delicioasă, rapidă și sățioasă, porția asta de spaghetti e tot ceea ce are nevoie cineva care dispune de prea puțin timp în bucătărie, iar aici mă voi include și pe mine, judecând după ultima perioadă în care numai în bucătăria mea n-am fost găsită.

Eu, una, sunt topită pân’ la cer și înapoi după avocado, turmeric (da, avem și d-ăsta) și usturoi cât să parfumez un batalion întreg. Dacă se întâmplă să fiți fani înfocați coriandru proaspăt, ei bine, e câștigul suprem. Cu făina fără gluten cochetez deja de ceva vreme și am folosit-o în aluaturi de tarte dulci și sărate și omlete vegane, dar e prima dată când gătesc cu paste de felul ăsta și mă bucur din suflet, căci, deși nu sufăr de celiachie, mă simt mult mai ușoară și sănătoasă atunci când mă hrănesc cu cereale care nu conțin gluten sau înlocuiesc clasica făină de grâu cu orez sau năut. Vreau să precizez că această rețetă face parte din campania “Gătim sănătos și fără gluten cu Dr. Schar” la inițiativa Ruxandrei, omul minunat din spatele Gourmandelle și Dr. Schar și mă bucur tare mult că pot lua parte la mișcări de genul acesta menite să informeze, să educe și să prezinte alternative sănătoase de care se poate bucura oricine, suferind sau nu de boala celiacă.

2014-09-19 10.29.39 1 v1

2014-09-19 10.28.22 1 v1

2014-09-19 10.29.39 1 v1

Ingrediente (o porție):
½ pachet (125 g) spaghetti Dr. Schar
1 avocado Hass copt
zeama de la ½ lămâie
60 ml lapte orez
3 căței usturoi tocați
1 felie (1 cm) rădăcină ghimbir rasă
1 linguriță urfa (sau fulgi chilli)
1/3 linguriță turmeric pudră
3 linguri ulei măsline
sare de mare
piper proaspăt măcinat
frunze de coriandru pentru servit

Metodă:

Am pus la fiert o oală încăpătoare cu apă și sare de mare. În momentul în care a dat în clocot, am adăugat pastele din făină de orez și porumb de la Dr. Schar și le-am lăsat să fiarbă 12 minute. Am fost inițial tentată să le las mai puțin pe foc, însă bine am făcut că am respectat indicațiile de pe ambalaj. Ceea ce se aplică pastelor din grâu nu se aplică neapărat și altor tipuri.

Procedeul următor poate fi făcut și cu ajutorul unui blender, dar nu consider că e vital. Mai ales atunci când fratele tău aflat în vizită îți sparge (neintenționat, desigur) vasul blenderului –  viața bucătăriei, laitmotivul tuturor supelor, cremelor, pateurilor, hummusurilor și viselor tale. Ahem!

În timp ce fierbeau pastele am desfăcut un avocado bine copt, l-am tăiat cuburi înainte de a-l scoate din coajă și l-am pasat cu o furculiță, adăugând treptat zeama de lămâie. E important acest pas, căci avocado tinde să oxideze rapid și, de altfel, consider că lămâia, alături de uleiul de măsline și un praf de sare, complimentează de minune aroma timidă a avocadoului.

Am încins o tigaie non-aderentă în care am încălzit la foc mic uleiul de măsline împreună cu ghimbirul ras și usturoiul tocat cât de mărunt mi-a permis cuțitul. Am știut că e gata atunci atunci când usturoiul a devenit auriu.

Amestecând continuu am incorporat în compoziția de avocado, pe rând, laptele de orez, uleiul de măsline cu usturoi și ghimbir, turmericul, urfa și un praf de piper proaspăt râșnit.

Atunci când pastele au fost gata, le-am scurs de apă și le-am amestecat cu sosul de avocado. E de preferat ca pastele să fie gata cam în același timp cu sosul, altfel se vor răci și se vor lipi între ele.

Le-am servit cu frunze proaspete de coriandru și câțiva fulgi de urfa pe deasupra și vreau să spun cu mâna pe inimă – and my words can not be bought – că pastele astea fără gluten m-au dat pe spate ca și consistență și gust. Poftă bună!

Dragoste!

S-ar putea să vă placă și:

Paste cu pesto de rucola si capere
Tagliatelle cu porcini, salvie și rozmarin
Gnocchi de casă cu ciuperci
Găluște de primăvară cu leurdă
Ravioli făcuți în casă cu urzici și urdă proaspătă

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

Leave your feedback

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.