Salata de rodii, cus cus si patrunjel

Photo0520

 

De cum a patruns prima raza de soare prin geamul din bucatarie, parca totul a inceput sa se preschimbe in cald, proaspat, galbui si-mbujurat. Tocana, varza calita, zacusca si celelalte mancaruri greoaie, iernoase, pe care ar fi trebuit sa le gatesc, teoretic, atat timp cat am avut țurțuri si-n cordonul de la capotul pe care ar fi trebuit sa il port prin casa ca sa nu dârdâi ori sa-mi clănțăne dantura, asta de mai ajungeam sa mi-l cumpar atunci cand l-am ochit pe raft, au fost date uitarii pe vecie si inlocuite definitiv cu salate si tot ce e ros-galbui-verzui si proaspat … si eventual crocant. Acum serios, cred ca am gatit cel mult doua tocane si trei ciorbe cat imi fu de lunga iarna, dară numa’ rau nu mi-a parut! Mi-am sorcovit iernatul cu gradini de patrunjel muiate-n rauri de tortillas, cartofi copti si mango mult, brânze si cu nuci din plin. Si ce-i mai bun e abia la inceput, caci abia astept sa se-nfoaie copacenii si sa zburd eu la pascut pe bicicleta! Bine, asta dupa ce oi invata. A pedala, mai, nu a paste!

N-am ce sa va spun mai mult de-atat, doar ca salata asta n-are cum sa nu va placa. Si e buna de mic-dejun, pranz, gustare, de sine statatoare ori in compania a ceva ce nu-mi dau seama chiar acum ori chiar la picnic sau gratar, dar mai asteptati sa se-ncalzeasca soarele!

 

Photo0523

Photo0525

 

 

        Ingrediente:

  • 1/2 pahar cus cus
  • 1 rodie
  • 1/2 castravete
  • 1 ardei gras galben
  • 1 legatura patrunjel
  • 1 lingura seminte de in

        Dressing:

  • 2 linguri sirop de agave (puteti inlocui cu aceeasi cantitate de miere)
  • zeama de la o lamaie
  • un praf sare de mare

 

Aici urmeaza totul cat mai simplu: cus cus-ul se prepara dupa indicatiile de pe ambalaj (se clocoteste o cantitate de apa sarata egala cu cantitatea de cus cus, se rastoarna peste boabe intr-un vas, se acopera pentru cinci minute, cat sa se absoarba lichidul si se adauga cateva cuburi mici de unt si se amesteca usor, pana se dezlipesc boabele unele de altele; se lasa la racit), se curata rodia. Castravetele si ardeiul gras se spala, se curata si se taie de dimensiunea boabelor de rodie. Se toaca patrunjelul. Toate cele de mai sus se amesteca intr-un bol impreuna cu semintele de in.

Separat se prepara dressingul si se rastoarna peste salata. Se amesteca, se acopera vasul si se da la frigider pentru aproape 30 de minute inainte de a se servi. Voila, ce simplu era!

 

Va sarut, dragoste!

2 gânduri despre &8222;Salata de rodii, cus cus si patrunjel&8221;

Leave your impression

