Pizza facuta in casa II – Margherita

Photo0514

Photo0505

Ultima data am incins cuptorul pentru astfel de ocazie acum aproape un an. A fost hit si am aclamat-o sub denumirea de pizza cu cel mai delicios blat pufos. Perfectiune si inca un pic. Tind sa cred (si sper) ca e singura reteta cu vreo farama de carne care a supravietuit, dintr-un oarecare motiv, pe blog si am de gand sa ignor acest aspect. Revenind la oaia de fata, am zis sa repet facuta si asta doar ca sa constat ca aluatul e versatil si poate fi mulat dupa gustul si nevoia fiecaruia. De asta data a mancat mai putina faina, l-am rulat ceva mai subtire si m-am ales cu niste pizza de cate o persoana, cu blat subtire, aproape crocant. Alt fel de deliciu.

Photo0511

Photo0515

Ingrediente (4 pizza, 1 pizza/portie):

Blat:

  • 2 1/2 lingurite drojdie uscata activa
  • 375 ml apa calda
  • 2 linguri ulei de masline extravirgin
  • 75 g gris
  • 1 lingura sare
  • 450g faina alba de grau + pentru pudrat

Topping:

  • sos de rosii
  • rosii proaspete
  • mozzarella de bivolita
  • frunze de busuioc

In bolul in care urma sa fac aluatul am adaugat drojdia peste apa calda si am lasat-o sa se dizolve cam 10 minute. Am adaugat grisul, sarea si uleiul de masline si am amestecat totul cu o lingura. Am adaugat faina treptat, folosindu-ma de un pahar, amestecand, pana cand s-a omogenizat. Am framantat pana am obtinut un aluat moale si nelipicios timp de 10-15 minute.

Am transferat aluatul intr-un caston pe care l-am uns complet cu ulei de masline si am acoperit cu o folie alimentara si cateva straturi de prosoape umede pentru a mentine caldura. L-am pus intr-un loc calduros si am lasat sa creasca pana si-a dublat volumul, cam o ora.

Am incins cuptorul la temperatura mare si am tapetat masa de lucru.

Am impartit aluatul in patru bile egale. Am intins fiecare bila in parte cu sucitorul (daca nu aveti unul, precum neispravita in cauza, va puteti folosi de o sticla mare de sticla) tapetat si el cu faina.

Am asezat aluatul rezultat intr-o tava tapetata cu hartie de copt. L-am uns cu sosul de rosii facut asaa cum stiu eu mai bine, am asezat patru felii de rosii presarate cu cateva fire de sare de mare, peste care am pus cate o felie de mozzarella si am dat la cuptor pentru 15 minute. In functie de cuptorul fiecaruia, s-ar putea sa dureze mai mult sau mai putin timp. Verificati din cand in cand. Dupa ce a fost gata, am aruncat cateva frunze de busuioc pe deasupra si am mancat cu pofta.

Sper sa va placa mult!

Dragoste!

2 gânduri despre &8222;Pizza facuta in casa II – Margherita&8221;

  1. Pingback: Hummus cu linte (roșie) și roșii uscate. Turte moldovenești | Ladleful

Leave your impression

