Lecții de food photography cu David Loftus

00

maxresdefault

Seria asta video e prea valoroasă ca să nu fie împărtășită. Am descoperit-o acum ceva vreme la Mazilique – și rușine mie, că-i de anul trecut! David Loftus nu are nevoie de niciun fel de prezentare. Este, cel puțin în universul meu, cel mai important, valoros și talentat fotograf al timpurilor noastre și are un portofoliu de-mi vine să plâng, imaginându-mi cam cum ar fi să contribui la nașterea atâtor materiale importante, spectaculoase și să lucrezi cu oameni talentați, influenți și inspiraționali deopotrivă. [insert David’s shrine here]

Să mă apuc să construiesc un material despre fotografie e redundant. Pot doar să vă spun, în trei vorbe, ce am învățat eu pe propria-mi piele:

  1. Aparatura nu egalează tehnica, viziunea, pasiunea și nici stropul de talent. Poți face fotografii – dacă nu spectaculoase, atunci cu siguranță măcar peste medie – cu un simplu point and shoot (compact) sau telefon mobil. Majoritatea fotografiilor pe care le fac pentru blog sunt făcute cu telefonul mobil. Și nu, nu vă trebuie smartphone, până de curând am folosit un Samsung Star 2 cu cameră de 3.15 megapixeli din care am încercat să scot tot ce-am putut mai bine; ocazional am folosit un Canon Rebel T1i împrumutat (Andreea, îți datorez câteva kile de tartă), iar pentru Fauna m-am ajutat, de cele mai multe ori, de aparatul lui Dan, un Canon 60D căruia i-aș face pătuț și păturică cu monogramă brodată în fir de argint, dacă ar fi al meu. Ideea e că poți face multe cu aproape nimic. Să vrei doar.
  2. Un DSLR nu te face fotograf. Am cunoscut oameni nefamiliarizați care, în loc să angajeze un fotograf (sau un om talentat și iscusit care, din prea multă modestie, ezită să-și spună așa), să prefere să meargă la primul magazin de profil, să-și cumpere cel mai in și fresh aparat și să își facă singur fotografiile de produs. Nu, mă, nu așa!
  3. Lumina naturală e totul, la fel și compoziția.

Andie a scris o serie de articole despre fotografie absolut minunată și cuprinzătoare pe care vă invit să o citiți, she’s my mommy now.

Pe CreativeLive găsiți mai mereu cursuri online gratuite sau nu despre fotografie, food styling și multe, multe altele. Unul din preferatele mele rămâne Story on a Plate: Food Photography and Styling al lui Todd Porter și Diane Cu-Porter, un power-couple de toți banii. Am avut norocul de a prinde cursul ăsta live și gratuit, mi-am petrecut ore la rând după miezul nopții ca să pot urmări workshop-ul cap-coadă și spun cu mâna pe cele două pisici care-mi țin iarna de cald că se merită din plin. Cursul încă există și poate fi vizionat pe site la nesfârșit cu 129 de coco – investiție pe viață.

Revin. În clipurile de mai jos, David vă scaldă prin toate apele: aparatură, lumini, apertură, DOF, compoziție, styling și puneri în practică deștepte. Că tre’ să faci să arate și tocana aia într-un fel.

Sursă foto: capturi din seria video „David Loftus Photography Masterclass”

Leave your impression

