Fauna / Plăcintă irlandeză cu ciuperci de pădure, linte și morcov

Untitled-1

La începutul lui 2008 părăseam mișelește, în miez de noapte și cu inima complice Bucureștiul pentru care nu prinsesem încă drag. Mergeam să-i cânt o romanță Iașiului și să mă amorezez de Tudor Vladimirescu, să mă port autentic studențește și cutezător și să locuiesc clandestin prin T3 sau T4 cu prietenele mele de suflet din liceu. După ce mi-am consumat fantasmele și, inevitabil, am fost deconspirata și vânată de administrație și lăcătușul de serviciu, începutul verii m-a readus în capitală. Primele mele experiențe de muncă au fost în cârciumi și baruri și, dintre toate, unul aparte mi-a rămas cu drag în amintire.

Prin 2009, toamna, stăteam pe Bolliac legând prietenii pe viață, jurând amor etern și învățând să mă croiesc ca om frumos cu suflet mare. Atunci m-am îndrăgostit cu văz și miros de plăcintele sărate de la pubul irlandez de lângă Horoscop. Am lucrat sumar acolo, dar mi-a plăcut teribil. Iar plăcintele, o, plăcintele, visam la ele și zi și noapte și, deși am vândut cu nemiluita, nu mi-a fost dat să gust niciuna. Jinduire mare, renumerație mică, după buget, coane Fănică. Dacă am avut vreodată vreun regret (căci pentru asta a fost dată adolescența pe Pământ), și am avut cu caru-n tinerețuri vreo câteva, atunci mi-a părut rău că atâta vreme cât m-am infruptat cu carne, nu am gustat plăcintele alea parfumate cu pui și ciuperci, cu worcestershire și pimento și foietaj scufundat în sos cremos și curgător, fierbinte. Să mă ierte Sfânta Roșie că – Ptiu! – păcătuiesc cu gându’! Și nu știu din ce pricină, dar nu mi-a fost dat să coc vreuna în cuptior până de curând.

Acum o săptămână sau două încingeam cuptorul lui Basu în miez de noapte într-o sâmbătă. Nu de alta, dar eu trăiesc drama de a nu avea unul din octombrie încoace. Offtopic: știi sigur că ai îmbătrânit atunci când cea mai wild dorință a ta într-o sâmbătă seară e să dai cuptorul la maxim și să coci, coci, coci. Destrăbălați peste măsură foodie ăștia! Revin. Combinația usturoiată și ușor picantă de morcov dulceag cu cartof fin și cremos, ciuperci culese de Sandu din pădure de la Săftica astă vară, brânză puturoasă, sărată și diafană – fiecare minunată în felul ei -, cu lintea roșie pe care o iubesc oricum-oriunde și crusta de foietaj … frații și surorile mele, mind me if I’m rude, dar ăsta e orgasm bucal în toată splendoarea lui. Nici nu mai știu cum arăta plăcinta pe care am îngânat-o și la care am râvnit atâția ani.

IMG_6054

Ingrediente:

1 ceapă roșie și 1 galbenă, tocate mărunt
7 căței usturoi, tocați mărunt
1 kg jumate morcovi, cuburi
4 cartofi medii, cuburi
1 mână ciuperci de pădure, hidratate în apă caldă dacă folosiți uscate
1 linguriță praf usturoi
1 linguriță fulgi chilli
2 lingurițe boia dulce
1 ceașcă linte roșie
1 ceașcă sos de roșii
1 lingură semințe floarea soarelui
1 lingură semințe dovleac
1 ceașcă brânză(brie, capră, telemea)
1 foaie aluat foietaj, decongelat
3-4 linguri ulei pentru prăjit
apă
sare

Am încălzit cuptorul la 190°C.

Am încins uleiul într-o tigaie adâncă și am călit ceapa până a devenit sticloasă.

Am adăugat usturoiul și l-am și am amestecat fără oprire cam 40 de secunde, atât cât să își elibereze aroma.

Am aruncat în tigaie condimentele și le-am lăsat la prăjit un minut. După care urmat cartofii și morcovii pe care i-am lăsat să se frigă vreo 10 minute, amestecând din când în când.

Am adăugat lintea și apă cât să acopere toate ingredientele.

Am sărat după gust, am pus sosul de roșii și am lăsat să farbă la foc mic spre mediu până când s-au făcut cartofii și morcovii, iar lichidul a scăzut și s-a îngroșat.

Am transferat compoziția într-o tavă de sticlă rezistentă la temperaturi mari și am incorporat semințele și brânza.

Am acoperit totul cu foietaj, având grijă să adere la margini și să tai excesul, am făcut niște tăieturi din loc în loc pentru a permite aburului să iasă în timpul coacerii și am dat la cuptor pentru 15-20 minute. Acum depinde de fiecare cuptor în parte, dar știți sigur că plăcinta e gata atunci când crusta devine aurie.

Eu am înfulecat hulpav la două noaptea, așteptând să iasă și o tartă din cuptor ca s-o punem pe peliculă (hint! hint!), însă vouă nu vă recomand. Nu, nu. Să o mâncați pe post de masă întreagă sau poate cu o salată pe post de prânz ori cină. La naiba, mâncați-o și la mic dejun dacă vă ține, că noi așa am făcut după o noapte de nesomn și învârtit creme-n strachini la patru noaptea. Vremuri libertine ale tinereții, o să vă zic nepoților! (I kind of feel like a wonk right now)

Era să uit esențialul: cu ocazia asta am scos al treilea clip Fauna pe care o să vi-l las mai jos și pe care îl găsiți pe canalul de YouTube. Feedbackul este primit cu drag, căci țin foarte mult la păreri, critici și sfaturi, numai așa pot evolua și ajunge să creez conținut bun și vrednic de voi.

De luat aminte: dragoste cu suflul, că întrupați nu vom fi veșnic. La plăcinte înainte!

ciuperc

 

2 gânduri despre &8222;Fauna / Plăcintă irlandeză cu ciuperci de pădure, linte și morcov&8221;

  1. Pingback: Wild Mushroom, Lentil and Carrot Pie | Suburban Magazine

  2. Pingback: Cronică de modă: „Uite, Lenin!” | Radu Ștefan prezintă: Blogu' cu de toate

Leave your impression

