Chana Masala cu Nucă de Cocos pentru Mixtopia

IMG_4960ed

La câteva frânturi de vis după ce am scos Fauna în lume s-o cunoască, s-o iubească tot poporul, primeam cea mai frumoasă invitație de la Mixtopia. Am tras aer în piept, mi-am deșirat sufletul cu rânjetul pe buze larg și mă voi bucura teribil să aflu c-am lăsat în urma mea foloase sau măcar o vorbă bună vreunui suflet nezâmbit. Totodată cu primul inteviu din viața mea frugală de blogăr am încropit o masă pe care să o iubească și alții așa cum numai eu știu s-o iubesc. Totul ca să constat că nu-și găsește locul pe masa noastră pe-atât de des pe cât mi-aș fi dorit, atât de multe lucruri vreau să încerc în bucătărie. Cireașa de pe tort sau, mai bine punctat, pulpa de cocos de pe năut, e folosirea cocosului proaspăt de pe nucă în locul mai tradiționalului lapte de cocos la borcan sau la conservă. Asta și sucul de roșii făcut de mama la ceaun în curte din roșii crescute cu mana ei. Să-mi spuie mie cineva că mor vegetarienii extremiștii nebunii de malnutriție că le-arăt eu lor  le stuchi în senviș   le râd în față   plâng  mănânc tot din farfurie  cine își mai bate capul!

IMG_4975ed

Ingrediente (două porții):
1 pahar de năut uscat înmuiat peste noapte1/2 nucă de cocos

1 ceapă galbenă

1 conservă roșii cuburi sau roșii proaspete în sezon

5 căței usturoi

1 cm ghimbir proaspăt

1 lingură semințe cumin

1 lingură praf turmeric

1 linguriță praf coriandru

1/2 linguriță praf cumin1/2 linguriță fulgi chilli

3 frunze dafin

sare de mare

ulei cu gust neutru (sâmburi de struguri, orez)

felii de lămâie

coriandru frunze (opțional)

orez basmati gătit corect

Într-un wok cu puțin ulei încins am rumenit semințele de cumin și foile de dafin până când și-au eliberat aromele, la temperatură medie. Am adăugat ceapa tocată mărunt și am gătit-o până a început să se caramelizeze.

Într-un blender am pulsat pulpa de cocos împreună cu ghimbirul și usturoiul până s-au măcinat complet și le-am adăugat în tigaie împreună cu restul condimentelor și sarea și am sotat pe foc mediu, cam 5 minute, până și-au eliberat aromele și s-au rumenit.

Am adăugat năutul înmuiat și roșiile cuburi și am completat cu apă până s-au cuprins toate ingredientele. Am fiert la foc mic cu capacul deasupra cam 45 de minute, până când am observat că năutul s-a gătit.

Mi-am servit porția de chana împreună cu orez alb pufos și cu o felie de lămaie stoarsă. Nu am avut frunze de coriandru la îndemână, că altfel l-aș fi presărat tocat pe deasupra și mi-aș fi făcut și coroniță și pantofi de dans din el.

2 gânduri despre &8222;Chana Masala cu Nucă de Cocos pentru Mixtopia&8221;

Leave your impression

