Smoothie din castravete, măr și mentă

Photo1320

Photo1313

Photo1310

Photo1324

După ce un weekend plin m-am deșteptat la primele șapte ceasuri ale dimineții și am gustat o felie din plăcerea de a-mi culege cu aste două mâini micul dejun din copac, după ce mi-am înlocuit pe vecie pasiunea pentru marțipan cu vărul lui de-al doilea 250 % natural, miezul din sâmburele de prună, după ce am fost la furat de mere roșii acrișoare ca cele din curtea copilăriei mele și pere mai zemoase decât o să gustați voi vreodată în Piața Obor cu șatra de pisici, căței, bunici, mămici, m-am întors la un “acasă” sec și cu chirie, dar cu pisici de teracotă păroasă, cu aer metalic de ventilator, nu proaspăt și lemnos de țară cu pădure-n spatele casei, neputut-trezit fresh devreme pe răcoare și obiceiuri vechi adunate de curând cu multă pâine prăjită și spread-uri bune, roșii și brânză cu nemiluita. Fui sătulă de obiceiuri proaste și procesate de mână sau sculă de om, așa că am decis să dau la schimb toată puturoșenia orășenească pe învățămintele din ogradă. Povestea de mai sus merită tâlcuită în prag de weekend, dară asta de mai jos se despăturește cât ai da din gene. Facem rezumat.

Ingrediente pentru trei iezi înfometați, sculați cu noaptea-n cap: 2 castraveți românești lungi cât un pahar dintr-ăsta, 2 ardei grași mici, 4 mere micuțe dulci-acrișoare, zeama de la 1/2 lămâie plus/minus după gust. recomand pe plus. frunzele de pe 4-5 crenguțe de mentă proaspătă de la mama din grădină, o cană cu apă plată sau filtrată, 4-5 cuburi de gheață. Nimic complicat. Toate se spală bine și se pun la scurs. Merele se taie, se curăță de sâmburi și cotor, se pun în blender și se stropesc cu zeama de lămâie care are rol antioxidant atât pentru fruct, cât și pentru organismul nostru, se adaugă apa și se pulsează de câteva ori. Despre procesul de oxidare al alimentelor și al organismului nostru puteți citi mai multe în articolul de pe Crud și Sănătos. Mai departe. Se adaugă castraveții și ardeii tăiați grosier și se mai pulsează puțin. Se adaugă acum gheața, frunzele de mentă și, eventual, o lingură de miere, după gustul fiecăruia. Eu nu am considerat ca fiind necesar. Se bea imediat. Teoretic poate fi păstrat la frigider într-un recipient închis până mai târziu în zi, cel mult a doua zi, dar cel mai mare aport nutritiv il are în momentul preparării. Ca să nu mai zic că e un bun remediu pentru meteorismul abdominal (balonare). Ba bine, zic. Acum să nu îmi mai vorbească nimeni despre lipsă de inspirație pentru mic dejun, că dau cu el de gard și îl muștruluiesc cât patru zile lungi de post … negru. Variantele sunt infinite, doar aruncă-ți în blender your fruit&veg of choice, splash of citrica preferată, trei ierburi aromate și voila! Mai hrănitor, natural și mai ieftin decât orice idee bine marketată și monetizată de la noi. Ahem.

Notă pentru cei confuzi: coaja castravetelui nu se aruncă. Este bogată în fibre, ceea ce înseamnă că ajută la îmbunătățirea digestiei. Băbălăilor!

Un gând despre &8222;Smoothie din castravete, măr și mentă&8221;

Leave your impression

