Cartofi împielițați la cuptor cu pastă de susan și curry

Photo0940

Știu că am promis cu totul altceva pe Facebook zilele trecute, însă au intervenit niște cartofi măiaștri. Am fost brusc readusă cu picioarele pe pământ (printr-o postare ‘ncartofată de-a lui Andie) de printre dealuri de șofran cu apucături de levănțică și ylang ylang și mi s-au dat două palme după ceafă s-a reamintit ce am ratat în ultimele luni din viața mea de muritor absolut ignorant – cartofii la cuptor. Am de gând să recunosc că m-am mai sclifosit de vreo două-cinșpe ori cu te miri ce porții grosolane de cartofi “prăjiți” la cuptior cu mălai și condimente pe care i-am molfăit mândră de lipsa uleiului îmbelșugat care altminteri mi s-ar fi putut scurge necontenit în mânecă, însă nașul cartofului, Domnul Cuptior, mi-a scapat fix printre dește. Și poa’ să fie cât de var’ o vrea, că io la cuptior n-oi renunța nicicând.

În cazul în care nu știți să purcedeți cartofii spre cuptor, aflați că se face-așa: cartofi noi, spălați și tăiați în jumătăți, rostogoliți prin ulei din semințe de struguri (dar uleiul de măsline își face treaba chiar la fel de bine, dacă nu cumva v-o fi plăcând mai mult cel de susan), curry, tahini și sare de mare și sprincăluiți cu fulgi de chilli, dați la cuptorul încins într-o tavă cu hârtie pergament la foc mediu spre iute, cam jumătate de ceas. Deliciu delicios gustos. Am încheiat. Mă duc să mai molfăi câțiva dacă tot au mai ramas. Al meu iubit drag și-a frecat mâinile și de-o salată de varză, că e fan. Mie nu mi-a trebuit decât porția de cartofi. Dublă.

Cartofeala lui Andie e la o aruncătură de click.

Leave your impression

