Tarta lenesa cu spanac si urda in foietaj

IMG_4428

Ca si cum nu am mai postat de mult o tarta. Insa atat ma dau in vant dupa ele, ca le-as putea coace, imparti cu oameni dragi si manca zi dupa zi. O tarta e ca un zambet, ca o imbratisare si-o urare. Am senzatia ca tot repet vorbele astea de la tarta la tarta. Dar nu ma voi opri. Tarta “bine-ai venit pe lume”, “casa de piatra”. Tarta “azi e soare, coc o tarta”, tarta “ce sa mananc, poate o tarta”. Tarta “iubitul meu a mai scris o piesa, eu i-am copt o tarta”, tarta “daca tot m-am ras in cap, am facut si-o tarta”. Tarta de luni dimineata, tarta de miercuri dupa cursuri, tarta de duminica la pranzul cu toti ai mei.  Tarta “am mancat toata tarta asa ca am sa mai coc una”. Need I say more?

De asta data m-am lenevit. Ca si cum pâte brisée nu era deja indeajuns de usor de preparat, am recurs la clasicul cumpara-depoziteaza-dezgheata-la-nevoie, aluatul foietaj. Pentru atunci cand te grabesti din cale-afara. Sau nu vrei sa te misti din canapea si sa se pregateasca singura eventual. Asta sa fie delicioasa tarta a lenesilor de sufragerie!

IMG_4425

IMG_4423

Ingrediente pentru o tava:

  • 1 pachet aluat foietaj (NU foi de placinta)
  • 1,5 kg spanac
  • 350 g urda
  • 200 g smantana
  • 1 ceapa rosie, tocata marunt
  • 3 catei usturoi, zdrobiti si tocati marunt
  • 2 oua
  • sare

Am dezghetat foietajul si am preincalzit cuptorul la 180 grade Celsius. Am spalat spanacul, l-am oparit si l-am lasat la scurs. Am calit in putin ulei vegetal ceapa tocata marunt impreuna cu cateii de usturoi, apoi le-am lasat pe toate sa se raceasca.

Intr-un bol am amestecat urda faramitata, smantana, ouale batute, spanacul, ceapa si usturoiul si am potrivit de sare.

Am tapetat o tava dreptunghiulara cu hartie pergament si am asezat aluatul. Am acoperit cu mixtura de spanac si am dat la cuptor pentru 25-30 de minute.

Tarta poate fi servita atat calda cat si rece. Este numai buna ca si aperitiv, mic dejun sau fel principal, de sine statatoare sau alaturi de o salata de rosii si busuioc. Delicios!

Dragoste!

Leave your impression

