Quiche cu ciuperci si praz

Dragostea pentru tarte am declarat-o acum mult timp. Poate ca ma repet, dar atunci cand vreau sa(-mi) ofer ceva pe placul inimii, stiu sigur ca tarta e fix funda rosie de pe fiecare intentie buna. Mai ceva ca o imbratisare.

Desi visez, planuiesc atent si vorbesc despre ziua in care in frigiderul si stomacul meu nu se va mai gasi farama de lactate (in pur contratimp fata de data in care va explicam cu ardoare despre pasiunea mea pentru branza), va spun cu mana pe suflet, dar scrasnind din dinti ca NU exista nimic mai delicios si facil pe lume decat pâte brisée. Cuburi de unt, o ploaie de faina, un varf de zahar sau sare si un strop de apa rece ca gheata care sa le lipeasca in cel mai lejer aluat faramicios, numai bun pentru tarte dulci cu fructe, quiche-uri cu branza de capra ori tarte rustice cu doamne iarta-ma caci pacatuiesc!

De asta data m-am jucat putin si am deraiat de la clasicul faina-unt-apa-sare si am adaugat o ploaie de seminte de in si floarea soarelui. Aceeasi reteta de pâte brisée am folosit-o pentru quiche-ul cu ton si rosii pe care nu stiu de ce nu am sters-o inca de pe blog si tarta rustica cu piersici. De data asta mi-a supt cam multa apa (200 ml) si ma gandesc ca nu a fost destul de rece. Apa. Va sfatuiesc sa tineti putin mai mult decat cantitatea mentionata in reteta minim 30 min la frigider, altfel riscati sa compromiteti tarta. De asemenea, nu framantati aluatul,  ajutati-va doar de buricele degetelor, caci altfel va deveni lipicios si impracticabil.

Ingrediente pentru o tarta (8 portii):

250 g champignon

250 g branza de vaci

1 buc praz

3 buc oua

1  lgt* turmeric

2  lgt  cimbru uscat

sare, piper

+ adaugiri la reteta de aluat :

1 lg** seminte de in (inmuiate)

1 lg    seminte de floarea soarelui (crude, decojite)

 

*  lingurita

**lingura

Aluatul l-am facut, l-am lasat 30 min la frigider, dupa care l-am scos. L-am facut bila si l-am turtit in palme cat am putut eu de mult si l-am asezat in tava pentru tarte cu degetele, ca pe plastilina (plastelina?). Va garantez ca nu aveti nevoie de sucitor, mai mult incurca. Well, cel putin pe mine.

Intre timp am si incins cuptorul si am dat tava nu mai mult de 10 minute la foc potrivit, cat sa se coaca aluatul (orb) si sa devina bej-auriu.

In tot timpul asta am pus putin ulei vegetal intr-o tigaie si am calit la foc mic ciupercile atent curatate si feliate, inclusiv piciorusele, impreuna cu prazul spalat si taiat rondele. Am amestecat din cand in cand si am oprit focul dupa ce s-a evaporat tot lichidul pe care l-au lasat ciupercile.

Intr-un bol incapator am amestecat branza faramitata cu o furculita, turmericul pe care l-am adaugat mai mult pentru nuanta galbuie si ouale. Am adaugat ciupercile si prazul, dar doar dupa ce le-am lasat putin sa se raceasca. Am presarat cimbru, am potrivit de sare si am amestecat pana am obtinut o compozitie omogena.

Odata facuta tarta, am scos-o din cuptor si am umplut-o cu amestecul de mai devreme. Am introdus din nou la copt pentru aproximativ 35 de minute. Mai departe depinde de fiecare cuptor in parte. Nu trebuie lasata foarte mult, este gata in momentul in care s-a inchegat compozitia.

Poate fi servita atat calda cat si la temperatura camerei, simpla sau cu o salata on the side, alaturi de oameni dragi sau pitit dupa frigider la doua noaptea ca un hapsan sociopat ciobit comportamental.

Dragoste, ma!

Leave your impression

