Saleuri cu busuioc si cascaval

IMG_4431

IMG_4435

 

Asta cred ca se vrea a fi cea mai usoara reteta pe care as fi putut-o posta vreodata. E ca si cum ai spune “Rica nu stia sa zica rau-ratusca-ramurica”.

Ingredientele mi-au fost la indemana si le-am putut numara pe degete: aluat pentru foietaj, busuioc, seminte de susan, cascaval din belsug. Puteti inlocui cu telemea daca preferati.

 

Pofticioasa din fire fiind, intr-o seara de duminica (?) m-am cuprins cu-n sort si am facut asa: stand intr-un picior, cu o mana la spate, am dezghetat aluatul de foietaj si l-am impartit in doua parti egale. In timp ce cuptorul se incingea, am imprastiat uniform cascaval ras din belsug si busuiocul uscat. Am asezat deasupra cealalta jumatate de aluat si am presat-o astfel incat sa se lipeasca de cea de dedesubt. Am presarat si semintele de susan pe care le-am fixat cu degetele.

 

Am taiat  aluatul in patru bucati egale, iar apoi in fasii de 1 cm grosime. Am luat fiecare fasie si am rasucit-o de doua ori, dupa care am asezat-o intr-o tava tapetata cu hartie pergament. Am lasat spatiu de 1 cm intre ele si le-am dat la cuptor la temperatura medie. Mi-am dat seama ca sunt gata abia dupa ce s-au umflat si s-au rumenit.

Precizez ca dintr-un pachet de aluat am copt doua tavi de saleuri. Nu le-am mai numarat, doar le-am mancat*. Sunt ideale ca si snack-uri sau aperitive si pot fi facute in multe combinatii. Pentru fanatici, o varianta delicioasa este cea cu bacon. Eu zic pas, dar data viitoare ma gandesc sa le saftelesc cu chimen si seminte felurite, poate prepar aluatul in casa, poate adaug si niste tarate. Poate.

* Daca se tin acoperite, departe de razele soarelui sau umezeala, se pastreaza pana la patru zile. Ale mele abia daca au apucat ziua a doua. Norocoasele!

 

Spor la rontait!

Leave your impression

