Tarta Rustica cu Piersici


Pot spune ca vara aceasta nu m-am incumetat sa cumpar fructe in cantitati mari, daramite sa le introduc intr-o reteta. Nu de alta, dar gustul fad si carcasa greoaie a fructelor din piete m-au tinut la distanta, caci amintirile zemoase din curtea bunicii imi sunt proaspete si tare mult as face escapade saptamanale doar ca sa musc dintr-o rosie-rosie proaspat culeasa din fundul gradinii. Sa nu mai zic de caise, mere si-alte cele pe care pofta mi le cere.

Nu stiu cum s-a facut, dar saptamana ce-a trecut m-am trezit cu ditamai fericirea din partea unei vecine pe cat de straine mie, pe atat de dragastoasa si atenta care m-a ploconit cu o masa plina de fructe proaspat culese din gradina ei de la tara. Un gest minunat care cere o placinta!

Va mai spun ca reteta de placinta pe care am pregatit-o e numai buna pentru aceia sau acelea dintre voi care nu dispun de o tava de tarta. Been there, done that!  Cat de gustoasa este va trebui sa va convingeti siguri si va mai spun asa: ador atat de mult pâte brisée incat am facut portie dubla ca sa dau gata si ligheanul de pere care ma asteapta. O iubesc atat de mult ca as alege-o partener de viata pe veci! Fara nicio suparare!

Aluat (6 portii):
250 g faina alba tip 00125 g unt50 ml apa rece de la frigider

un praf de sare

un praf de zahar pudra

Umplutura:
800 g piersiciun praf de zahar tos
Pentru uns :
1 ou3 linguri de lapteun praf de zahar tos

Odata facut aluatul, l-am invelit in folie alimentara si l-am lasat sa se racoreasca o ora la frigider.
Pentru pâte brisée (aluat) am urmat intocmai aceiasi pasi ca la reteta de Quiche cu ton si rosii, doar ca am adaugat zahar pudra. Pasii se gasesc aici si sunt extrem de simpli. Nu va speriati, caci denumirea de pâte brisée nu e decat un nume simandicos pentru o crusta delicioasa obtinuta din faina, unt, apa si sare. V-am lamurit? Bun!

Am incins cuptorul la o temperatura medie. Nu pot preciza o temperatura exacta, caci aici depinde de tipul de aragaz al fiecaruia.

Am spalat bine piersicile si le-am taiat in sferturi de pe sambure si am batut intr-un bol oul cu cele 3 linguri de lapte.

Am scos de la frigider aluatul si l-am asezat pe o hartie pergament pe care am pudrat-o cu o lingurita rasa de faina, just in case. Am intins aluatul intr-un disc cu grosimea de aproximativ 3 milimetri si l-am intepat pe toata suprafata cu o furculita pentru a nu se umfla la cuptor.

Am rasturnat piersicile peste aluat lasand cam 5 centimetri de margini libere pe care le-am impaturit frumos peste fructe. Am uns totul cu mixtura de ou, iar ce a ramas am picurat peste fructe. Am facut o ploaie de zahar peste si am bagat la cuptor cu tot cu hartia pergament pentru aproximativ 45 de minute la foc mediu spre domol. A fost gata atunci cand a aluatul a devenit brun-auriu, iar fructele bulbuceau in nestire in seva.

In functie de preferinta, puteti lasa tarta sa se racoreasca 10 minute sau sa se raceste complet. Este delicioasa in ambele variante, promit!

Bon appetit!

2 gânduri despre &8222;Tarta Rustica cu Piersici&8221;

  1. Pingback: [Tarta sarata] Quiche cu ciuperci si praz « Ladleful of Passion

Leave your impression

