Hasselback, cartofii acordeon

Done

Cheese&Butter

Scrub

Chop

Mend

Fill

Sour Cream

Oven bake

Hasselback Potatoes

M-am gandit mult la cum as putea transforma banalul cartof copt intr-o prezenta provocatoare, care sa chicoteasca la fiecare imbucatura. Am cautat pana m-am impiedicat si m-am inspirat din reteta asta si asta.

Ingrediente pentru 2 portii/ Ingredients for 2 servings:

  • 4 cartofi galbeni
  • 4 catei de usturoi
  • 1 pahar de smantana
  • unt
  • cascaval
  • ulei de masline / susan
  • sare grunjoasa
  • busuioc
  •  

Cartofii se spala bine cu buretele si se usuca pe un prosop de hartie. Se cresteaza in felii subtiri pana aproape de baza. Pentru siguranta, se pot aseza pe o lingura de lemn; in felul acesta, cutitul nu va aluneca intr-atat cat sa taie cartoful in intregime. Daca s-a produs inevitabilul (ca in cazul meu), se pot repara cu ajutorul unor scobitori (vezi poza 5).

Usturoiul se zdrobeste si se taie felii. Fiecare crestatura se umple cu felii de usturoi si, alternat, felii de cascaval si unt. Se sareaza, se presara busuiocul si se stropesc cu ulei de masline / susan.

Cartofii se pun intr-o tigaie unsa cu unt, in cuptorul incins in prealabil. Eu i-am invelit in aluminiu, dar nu recomand, caci, inevitabil, aluminiul s-a lipit cu desavarsire de cartofi. Deloc gustos!

Se coc la temperatura mare pentru 45 min, se stropesc cu smantana din abundenta, se adauga cascaval ras si se dau din nou la cuptor pentru circa 10-15 minute. Se verifica daca s-au copt cu ajutorul unei scobitori.

Se servesc calzi ca atare, cu salata (de praz, morcov si ridiche alba, in cazul meu) sau ca garnitura pentru friptura / pui rotisat.

Pofta buna, dragilor!

2 gânduri despre &8222;Hasselback, cartofii acordeon&8221;

Leave your impression

