Chiftele de cartofi stropite cu sos de susan

Chiftele_de_cartofi_4
Ieri am ramas in pana de inspiratie. Am cotrobait debaraua, am dat iama in magazinul cu produse arabesti descoperit de catre EL, am inghitit in sec, m-am dat de doua ori peste cap si mi-am insusit atributul de supererou.
Nu va mai spun (scriu) despre cum a fost rezultatul gustat, iarasi gustat si apoi aplaudat.

Ingrediente pentru chiftele: 1/2 kilogram cartofi roz, 1 ou, 1/2 legatura de patrunjel, 1/2 ceapa galbena mica, 3 catei de usturoi, faina/pesmet, 2-3 linguri smantana, ulei pentru prajit, chimen, coriandru, sare, piper, o lingura pasta de susan.

Ingrediente pentru sos: 4 linguri pasta de susan, seminte de susan prajite, zeama de la o lamaie, zeama de la o jumatate de portocala, apa fierbinte.


Cartofii se curata de coaja, se taie cubulete si se pun la fiert cu un praf de sare. Dupa fierbere, se lasa la scurs circa 10 minute, pentru a nu se inmuia compozitia.
Intr-un bol se zdrobesc cartofii fierti, dupa care se adauga oul crud, condimentele, lingura de susan, untul/smantana si patrunjelul tocat marunt, ceapa si cateii de usturoi dati prin razatoare si 2 linguri de pesmet.
In functie de necesitate, pentru a obtine o compozitie fina, pufoasa, se adauga lapte . Compozitia obtinuta se lasa la odihnit.
Se pregateste sosul. Intr-un castron din plastic/sticla se amesteca 4 linguri de pasta de susan, un pumn de seminte prajite de susan si zeama de la o lamaie pana capata consistenta asemanatoare halvalei. Se adauga zeama de la cea mai dulce portocala si, treptat, apa fierbinte pana se obtine sosul.
Se modeleaza chiftele cu mainile putin umede, dupa care se dau prin pesmet. Se prajesc in ulei incins la foc mic, pe ambele parti, pana capata o culoare aurie si nu maronie (cum am facut eu!). Recomandarea mea cea mai de pret este uleiul de porumb – e fantasticpentru prajire.
Chiftelutele prajite se servesc pe un pat de piure de cartofi invelite in sos de susan si decorate cu doua jumatati de felii de portocala.

Chiftele_de_cartofi_1
Chiftele_de_cartofi_2
Chiftele_de_cartofi_3


Chiftele_de_cartofi_5
Astept cu drag adaugirile voastre si, de ce nu, fotografii cu farfuriile voastre doldora de chiftele.
Sa aveti cea mai de pret pofta dintre toate!

Dragoste!

Leave your impression

