hrană pasiune suflet

Supa crema de conopida

2 comentarii

2

3

1

5

Ma dau mai mult decat in vant dupa supele crema de orice, poa’ sa fie orice-ar fi!

Partea cea mai buna este ca nici macar nu necesita multe ingrediente ori timp indestulat pentru prepararea minunatiei catifelate. O sa fiu succinta:

Ingrediente (6 portii):
1 conopida mare
1 ceapa mare
4 cartofi medii
200 ml smantana
lapte
1/2 legatura marar
4 cuisoare intregi
ulei de masline
zahar, sare, piper

Am desfacut conopida in buchetele si am spalat-o bine sub jetul de apa. Obisnuiesc sa o las in jur de 15 minute intr-un vas cu apa rece, cat sa acopere, pentru a permite orice vizitator nedorit sa iasa.

Am curatat cartofii, i-am spalat, i-am taiat cuburi si i-am fiert.

Am oparit conopida in apa clocotita pentru 7 minute. Pentru a isi pastra culoarea alba si a capata o aroma laptoasa, poate fi oparita in lapte.

Separat am caramelizeaza ceapa tocata in ulei de masline incins, un praf de zahar si unul de sare, totul la foc mic.

Am dat prin blender legumele impreuna cu 3-4 linguri de apa/laptele in care am oparit conopida, jumatate din cantitatea de marar. Am adaugat smantana, am potrivit de sare si am mai mixat cateva clipe. In functie de consistenta dorita se mai poate completa cu lichid (apa/laptele folosit la oparit).

Se poate consuma la fel de lejer si calda si rece, cu sau fara crutoane, cu marar tocat pe deasupra, la masa de pranz sau la cina.

Ah, ce pofta!

Author: Beatrice Sauvage

Moldoveancă născută și crescută la albie de Bârlad cu rădăcini în București și o slăbiciune pentru valurile Mării Noastre. Copil al florilor, propagandist și puritan habotnic al subculturii și deșteptului gândit frumos, iubitor de hrană cu avânt spre scriitură. Vegetarian novice cu o slăbiciune pentru brânză, mamă de pisici.

2 thoughts on “Supa crema de conopida

  1. salutare!
    acum am incercat si eu sa fac crema asta. recunosc ca, in timp ce se oparea conopida in apa si care capatase culoarea aia ciudata, primul impuls a fost sa inchid aragazul si sa arunc totul la gunoi. am trecut de el si incetul cu incetul a inceput sa capete o forma, dupa ceva chin cu blenderul care si-a gasit momentul oportun sa se strice.
    dupa ce am adaugat mararul si smantana si un pic de sare am ramas….
    e sublim. e fenomenala. e divina
    multumesc mult de reteta,
    salutare de la Chisinau

Leave your impression

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 56 other followers